המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר המועצה לצרכנות

ניוזלטר המועצה לצרכנות

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - ינואר 2012

המחאות על יוקר המחייה

החרם על מחירי הקוטג' זכה לשיתוף פעולה נלהב מצד הציבור והוביל לשורה של מחאות ענק נגד יוקר המחיה בתחומים שונים במשק...


לאתר המועצה שלח לחבר תאריך הוצאה 15/1/2012 גליון מספר 32
חדשות הצרכנות

                   

חדש בתחום הצרכנות... 
שר התמ"ת הקצה למועצה לצרכנות תקציב ייחודי לפרויקט להגברת האכיפה האזרחית בצרכנות
פרויקט חדש יסייע לצרכנים לתבוע עסקים בבתי משפט לתביעות קטנות. שר התמ"ת הקצה  למועצה לצרכנות תקציב ייחודי לפרויקט להגברת האכיפה האזרחית בצרכנות. במסגרת הפרויקט, יתוגבר מערך הסיוע  המשפטי במועצה לצרכנות לצורך הכנת כתבי תביעה עבור צרכנים שמבקשים לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. בנוסף, יערך מסע הסברה לעידוד הציבור לפנות לבית-המשפט לתביעות קטנות.
להמשך הידיעה

שנה לתקנות לביטול עסקה. האם חששות העוסקים היו מוצדקים?
החודש  ציינו "יומולדת" שנה לתקנות ביטול עסקה. כניסת התקנות לתוקף לוו בקמפיין מסיבי של משרד התמ"ת,  ובחששות גדולים מצד בעלי העסקים שחששו מ"מבול" של החזרים. במלאת שנה למהפכה הצרכנית  האם בעלי העסקים צדקו? האם הצרכנים מנצלים את זכותם לרעה? האם העוסקים מכבדים את התקנות?
להמשך הידיעה

מחוט ועד שרוך נעל
טלמרקטינג – שיטה לשיווק ישיר ומכירה דרך הטלפון. בשיטה זו מתקשרים מוקדנים לביתם של אנשים ומציעים להם מוצר או שירות.
במועצה לצרכנות מתקבלות תלונות רבות נגד חברות המשווקות מוצרים שונים בשיטת הטלמרקטינג. מהתלונות עולה חשד לביצוע עוולות צרכניות באמצעות שיטת מכירה זו, ובכלל זה - התחזות והטעיה,הערמת קשיים בביטול עסקה, שימוש לרעה בכרטיס אשראי וכיו"ב. ריכזנו עבורכם את עיקרי התלונות וכמה עצות מועילות.
להמשך הידיעה

 
טיפ- התקשרויות מול חברות הסלולר
רבים מאיתנו משלמים את חשבון הטלפון הנייד  החודשי, מבלי שאנו  בודקים על מה אנחנו משלמים. לפני שעוברים לחברה אחרת, איך אפשר להוזיל את השיחות בחברה בה אתם נמצאים או בבואכם להתקשר בחוזה חדש. .
 
למידע נוסף

 
 
תלונה שטופלה בהצלחה

צרכן שהיה  מנוי לשידורי טלוויזיה,   ביקש עם סיום תקופת ההתחייבות להתנתק.  החברה אישרה שהחוזה הסתיים, וקבעה איתו מועד לביצוע הניתוק. טכנאי החברה שהגיע אסף את הממירים, והצרכן הסיק שבכך נגמר הקשר שלו עם החברה. אולם, לאחר מספר חודשים התפלא לגלות בחשבון הבנק שהחברה גבתה מחשבונו קנס יציאה. להמשך התלונה

 

 
חוק וסדר

המועצה לצרכנות הגישה התנגדות לאישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית נגד חברת הוט בעניין סירוב ניתוק לקוחות. ההתנגדות הוגשה באמצעות הקליניקה לתובענות ייצוגיות במרכז הבינתחומי הרצליה, המקיימת שיתוף פעולה עם המועצה לצרכנות בעניין.
בתביעה נטען כי הוט ממשיכה לחייב את לקוחותיה המבקשים להתנתק. בהתאם לחוק הגנת הצרכן, על הוט להפסיק לחייב את לקוחותיה בתוך שלושה ימי עסקים לכל היותר, מרגע בקשת הניתוק.   
להמשך>

 
חינוך והסברה

המועצה לצרכנות בדקה בשיתוף ערוץ 10 את המזון אותו מקבלים התלמידים במסגרת "מפעל ההזנה". מעבר לבעיות נקודתיות (ממתקים אסורים, לחמניות אסורות) , האוכל תעשייתי ולא טעים, המנות קטנות ולא מספקות את כמות הקלוריות הדרושה, כמות הנתרן גדולה ויש חוסר גדול בפירות וירקות. לפני כשנתיים המועצה לצרכנות ערכה בדיקת מזון בקפיטריות בבתי ספר. למידע נוסף>



מאמר עמדה 

מאמר דעה- חסכון לחורף
מחאת הקיץ כבר מאחורינו, אבל אנחנו עדין נאבקים ביוקר המחייה וממחירים גבוהים של מוצרי צריכה ומסים. ההתמודדות היומיומית עם ניהול משק בית, גוזלת משאבים רבים. הקפדה ותשומת לב לפרטים קטנים תעזור לחסוך בעלויות במשק הבית. להמשך המאמר >

 

המועצה הישראלית לצרכנות - ארגון הצרכנים הגדול בישראל היא חברה ממשלתית, הפועלת, שלא למטרות רווח, במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם באמצעים הבאים: טיפול בתלונות, הסברה וחינוך, פתרונות לעוולות צרכניות, אכיפה והרתעה וקידום זכויות הצרכנים.